Det här ingår i första releasen 2020

Första releasen 2020 av Plattformen QReg5 kommer tidig vår, efter att första kvartalet är avslutat. Den innehåller lösningar och funktionalitet så att inmatningen i registret blir enkel och effektiv. Vi släpper även funktionalitet för att ordna och sätta egenskaper för vårdenheter i registret. Det gör det möjligt att styra vilka rapporter och inmatningsformulär varje enhet har tillgång till. Mer detaljerat innebär detta:

 

  • Stöd för registeranvändare att logga in registret, välja rätt vårdenhet och börja registrera.

  • En översiktssida för varje patient i registret. På sidan finns pågående och klara registreringar samt möjlighet att påbörja en ny registrering.

  • En startsida som liknar den i äldre plattformar. Här finns enhetens ”att-göra-lista”, det vill säga listan av registreringar som på något vis är aktuella för vårdenheten.

  • Ett användbart registreringsformulär. Stort fokus har legat på navigering och layout för att göra formuläret snabbt och effektivt att arbeta i. Vi jobbar vidare med formuläret även efter denna release eftersom det är en av de absolut viktigaste delarna i registret.

  • Funktionalitet för att knyta egenskaper till olika enhetstyper. Det kan till exempel innebära att säga att enhet A är en enhet som ansvarar för en viss typ av vård eller patienter. Det här gör det möjligt för register att styra olika typer av formulär och rapporter så att de blir relevanta för olika kategorier av användare.

 

Vi jobbar med den här roadmapen kontinuerligt och uppdaterar denna sida allt eftersom. 

Tillbaka till toppen
Cookies gör att denna webbplats fungerar korrekt. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du att vi använder cookies.