Den 8:e maj arrangerar UCR - tillsammans med SciLifeLab Drug and Development platform (DDD) konferensen "Aiming for the clinics - Strengthened interactions in translational medicine"

I programmet bla

Inspirational case studies med presentationer av:

- Angelica Loskog, Uppsala universitet

- Samuel Svensson, NEOGAP

- Kristoffer Hellstrand, Göteborgs universitet

- Sarah Tabrizi, Kings College, London, UK

Dessutom kommer Olof Petter Östlund från UCR att prata om "Statistical aspects in clinical drug development" och Gunilla Andrew-Nielsen, Läkemedelsverket om "Innovation support from the Medical Products Agency (MPA)"

Under hela konferensen, och i det avslutande "Meet the experts" finns goda möjligheter till dialog med såväl UCRs, som SciLifeLabs experter inom läkemedelsutveckling och kliniska studier.

På länken nedan ytterligare information och registreringsformulär

Aiming for the clinics - SciLifeLab

Varmt välkomna!