Det HSA ID som hittades i certifikatet på ditt smarta kort kunde inte läsas ut så att de överensstämmer med den givna specifikationen uppställd av Carelink. Var vänlig kontakta UCR och meddela felet (Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.). Du kommer dess värre inte komma in i systemet innan problemet är åtgärdat.”

Om detta du får felmeddelande så prova med följande:

  1. Sätt i kortet igen och klicka på kortinloggning
  2. Då kommer ditt ”Certifikat” upp
  3. Här skall ditt HSA-ID börja med SE…
  4. Om det ej gör det, klicka på ”fler alternativ
  5. Leta upp det som börjar med SE och klicka på det
  6. Logga in som vanligt med din sexsiffriga kod
  7. Nu skall det fungera!

Om det ej fungerar så hör av er till någon av oss monitorer eller skicka ett driftärende så hjälper vi er (Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.)