Problem med E-kort som inte fungerar efter byte till ett nytt
Det HSA ID som hittades i certifikatet på ditt smarta kort kunde inte läsas ut så att de överensstämmer med den givna specifikationen uppställd av Carelink. Var vänlig kontakta UCR och meddela felet (Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.). Du kommer dess värre inte komma in i systemet innan problemet är åtgärdat.”
Om detta du får felmeddelande så prova med följande:
- Sätt i kortet igen och klicka på kortinloggning
- Då kommer ditt ”Certifikat” upp
- Här skall ditt HSA-ID börja med SE…
- Om det ej gör det, klicka på ”fler alternativ”
- Leta upp det som börjar med SE och klicka på det
- Logga in som vanligt med din sexsiffriga kod
- Nu skall det fungera!
Om det ej fungerar så hör av er till någon av oss monitorer eller skicka ett driftärende så hjälper vi er (Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.)