Frågor och svar

Vi önskar en ständig utveckling av kvalitetsregistret GallRiks där du som användare är en viktig del och kan påverka!

Har du en fråga eller synpunkt, både positiv eller negativ kontakta oss via formuläret Dina frågor.

Inkomna synpunkter kommer vi sedan att beakta i samband med förändringar i registret och inkomna frågor och svar publiceras nedan.

Frågor och svar gäller endast sjukvårdspersonal som är Gallriksanvändare och inte privatpersoner med medicinska frågor.

Har du en medicinsk fråga som rör din egen hälsa vänligen vänd dig till sjukvårdsrådgivningen där du bor. 

Gör så här?

  • Klicka på rubriken Dina frågor under Frågor och svar
  • Du kommer då till ett formulär där du fyller i din fråga eller synpunkt
  • Jag kommer sedan att besvara din fråga så snart jag kan
  • Vanliga frågor och svar kring registrering och hantering av registret kommer även att publiceras nedan.

 

Lise-Lott Prebner
Nationell koordinator
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

 

Sökning FAQ

Det finns två saker som inte går att korrigera i efterhand, behandlingsdatum samt sjukhus.

Om registreringen är felaktig så måste den tas bort för att sedan registreras in på nytt.

Gör så här:

Klicka på den aktuella registreringen, klicka på knappen Journal längst ner i registreringsformuläret för att få en utskriftsvänlig version av registreringen. Välj Skriv ut, kontrollera att samtlig information finns med och radera därefter den felaktiga registreringen. Om det redan har kommit upp en 30-dagarsuppföljning så måste man ta bort denna innan man kan ta bort registreringen.

Är patienten registrerad på fel sjukhus kontakta Nationell koordinator för hjälp med detta.

Tillbaka till toppen
Cookies gör att denna webbplats fungerar korrekt. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du att vi använder cookies.
Vår policy om cookies och personuppgifter OK