Release av den nya versionen innehållande stöd för Lixiana är nu avklarad. Vi fortsätter att ha en förhöjdberedskap kring de olika tjänsterna kopplade till systemet för att säkersälla att allt fungerar som det skall.

Orsaken till strömavbrotten var enligt uppgift en elkabel som grävts av och som påverkade ca 580 kunder i samma geografiska område.

 

Vi lyckades ta ner alla system kontrollerat under den tid som vi hade reservkraft, däribland Auricula. Vi hade sedan lite mer problem än vi först förutsett med att starta om alla tjänster igen efter att strömmen kommit tillbaka.

 

Alla problem som uppkom i samband med detta är nu åtgärdade och systemet fungera återigen som vanligt för alla användare.

 

 

 

Dagens planerade uppdatering omfattande en mindre ändring till texten vid ”Medicin doseras i” är nu genomförd och systemet är upp igen.

Denna text beskriver i vilket steg som aktuell dosjustering kan utföras. Text återfinns under patientsammanfattningen som visas på ett flertal sidor internt med även EPJ anropet.

Glad sommar!

 

Vi upplever för närvarande driftstörningar kopplade till överföringen av labsvar till Auricula. Felsökning pågår.

Felet verkar inte drabba alla som använder webservicetjänsten.

Driftstörning åtgärdad och det ska nu gå att logga in igen.

 

Uppdaterad: 10:53

PMI klienten är åter uppe och provsvaren kommer nu in i Auricula igen. Tjänsten gick upp igen 14:33 idag 5/5. Vi har aktivt valt att inte läsa in de provsvar som stoppats under tiden som PMI klienten legat nere.

Region Skåne har skickat om de provsvar som de inte fått igenom under tiden för avbrottet.

Tyvärr måste vi meddela att PMI Klienten för ProfDoc gick ner idag. Detta betyder att berörda kliniker kommer att manuellt behöva mata in sina PK(INR) värden tills vi kunnat verifiera att tjänsten är uppe igen. Vi räknar med att tjänsten ska vara uppe igen under tisdagen (5 maj).

Det är Region Skåne och de provsvar som går via Karolinska som påverkas av detta. Instruktioner om åtgärder skickas ut till alla våra övriga förvaltare.

Webbservice tjänsten för labbsvar berörs inte av detta avbrott.

Den 11 oktober kommer del av datanätet som UCR nyttjar att uppdateras. Det finns en stor risk för störningar på internet kopplingen under denna tidsperiod, 07:00 till 08:00. Auricula kan komma att påverkas genom att Auriuclas hemsida inte kommer att vara tillgänglig under denna tid.

Den 25/2 gick våra server/funktionscertifikat som används för identifieringstjänst med SITHS ut. Vi har därför uppdaterat dessa idag. Efter uppdateringen används SITHS CA V1.0 som server/funktionscertifikat. I huvudsak påverkar detta enbart överföringen av labbsvar som är beroende av dessa server/funktionscertifikat.

Detta har ingen påverkar på inloggningen med e-tjänstekort, annat än att webbläsaren kan komma att varna att sidan inte är betrodd.

 

Problem med att skicka eBREV. Felsökning pågår tillsammans med Posten.


Enligt de senaste uppgifterna från Posten skall problemet vara avhjälpt. Vi håller på med att försöka verifiera detta.

Tillbaka till toppen